הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

"הרצאות מעשירות והצצה לעולם הילדים של היום", כך מסכמים בין השאר משתתפי המיזם "למידה בכל גיל"

מעט מתוך מחקר ההערכה של ד"ר עירית דיאמנט

"למידה זו מכוונת מטרה", "נלמדו נושאים רלבנטיים, שנתנו לנו כלים להתמודד במהלך ההתנדבות ופתחו צוהר חשוב ורחב בתחום החינוך - דבר שמעודד אותי להמשיך ולהתנדב בארגון".

"הצוות גילה יחס חם ואכפתי. הלמידה הייתה בנושאים רלבנטיים לנושא בו אנחנו צריכים להתמחות, ולכן המפגשים היו אטרקטיביים ומועילים ביותר".

זהו רק חלק מזערי מתוך הדברים שכתבו מתנדבות ומתנדבים שלקחו חלק במיזם "למידה בכל גיל'" במסגרת עמותת "ידיד לחינוך". הם הגיבו כך בשאלון של מחקר הערכה, שנערך, כמו בכל שנה, בסיומה של הלמידה בשנה"ל תש"פ.

מיזם "למידה בכל גיל' התקיים השנה, זו השנה העשירית, ב - 10 קמפוסים, מהצפון- בקמפוס העמקים, מגידו, וחיפה, דרך המרכז - בנתניה, פתח תקווה, רמת גן, חולון ונס ציונה, ועד לדרום - באשדוד ובבאר שבע. פיזור זה איפשר ליותר מ - 700 מתנדבות ומתנדבים לקחת בו חלק.

כאמור, בסופו של תהליך התבקשו המשתתפים למלא שאלון, שהכיל בחלקו הראשון מספר פרטים אישיים, ובחלקו השני את חוות דעתם לגבי המיזם, שזה עתה לקחו בו חלק.

כ 60% מהלומדות והלומדים מילאו את השאלון. הדו"ח המסכם את תשובותיהם מוצג כך, שניתן ללמוד על תפישותיהם של המשתתפים בכל קמפוס בנפרד, וגם לקבל תמונה כללית -ארצית, לגבי שביעות רצונם של המשתתפים, ועד כמה המיזם היה יעיל ומשרת אותם הן כמתנדבות ומתנדבים והן כבני אדם. הדו"ח חולק לשלושה חלקים: תשומות, הפעלה ותפוקות ותוצאות.

אשר לתשומות, למדנו כי המשתתפים במיזם היו מרוצים מהתנאים הפיסיים במקום הלמידה. במקומות מסוימים, ציינו המשתתפים לטובה באופן מיוחד את האווירה שהמקום עצמו יוצר עם ההגעה אליו. הנוחות שנוצרת מהעובדה, שהלימודים מתקיימים סמוך למקום מגוריהם, צוינה כמשתנה משמעותי כמעט על ידי כל המשתתפים. העובדה שהלימודים הם ללא עלות, היוותה שיקול דעת ברישום אליהם. (ל 17% עובדה זו אינה משמעותית כלל).

בתחום ההפעלה – 73% מהמשיבים העידו כי נחשפו במידה רבה לתכנים חדשים (23% במידה בינונית). משתתפים ראו במפגשי הלמידה הזדמנות להחליף חוויות בקבוצת השווים, יותר מאשר להתייעץ בקבוצה זו. עם זאת כ 70% מהמשיבים ענו, כי עצם מפגשי הלמידה גרמו לחיזוק הקשרים בינם לבין מתנדבות ומתנדבים אחרים.

אשר לתפוקות ולתוצאות: ציפיותיהם של כל המשתתפים מולאו במידה רבה (79%) או במידה בינונית (18%). כמעט 60% חשו כי הלמידה שיפרה את תפקודם כמתנדבים במידה רבה, גם כי הם קבלו כלים חדשים במהלך למידה זו (34% במידה בינונית). בהקשר זה יש לזכור כי השאלון מולא במפגש האחרון של הלמידה. יתכן שתפוקות ותוצאות ראוי לבדוק שוב, בסוף השנה, לאחר מספר חודשים. כמעט כל המשיבים כתבו כי העובדה שהארגון מאפשר להם למידה, מעידה על כך שהארגון הוא מקצועי ושהם משמעותיים לו.

נראה, כי שוב, כמו בעבר, המיזם הצליח לענות על ציפיות השותפים בו, ולתרום להם הן באופן אישי ובעיקר להם, כמתנדבות ומתנדבים. נאספו מהמשתתפים רעיונות רבים לנושאים נוספים שהם ישמחו להוסיף וללמוד בעתיד.

'למידה בכל גיל' היא לא רק מנטרה ב'ידיד לחינוך', אלא מבוצעת הלכה למעשה בכל שנה מחדש, תוך ניסיון להתבונן בעשייה ולהיטיב אותה מפעם לפעם.