הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

למידה חוויתית - כתבה שנייה בסידרת כתבות על משחק ויצירה כאמצעי עזר ללמידה תוך חיבור לעולמו של הילד

מאת: סמדר לוין (מתנדבת "ידיד לחינוך", מפיקה ויוצרת ירחון יצירה לילדים)

דרך קלה וחווייתית לצלוח את הקריאה, יכולה להיות בליווי בובת אצבע (מסמנת/עוקבת אחר הקריאה), שעליה דמות חביבה או דמות מהסיפור.

בובת אצבע קלה לביצוע ויכולה להפוך בקלות לבובה בהצגת תאטרון. ילד שמתקשה בקריאה, יכול להצליח בציור או בצביעה, גזירה או הדבקה. אם לא, יש להביא לו דוגמה מוכנה מראש, שאפשר יהיה להתמקד בקריאה ולחזק בו את תחושת ההצלחה והאמון שלו בעצמו. הכנת המוצרים שמוצעים כאן, אינה המטרה במפגש, אלא אמצעי המיועד להקל על הקריאה.

ישנה חשיבות רבה להטמעת יכולת הקריאה, אך לא פחותה ממנה היא היכולת לחזור על הסיפור במילים שלך.

לאחר קריאה משותפת של קטע קצר או סיפור, כדאי לבקש מהילד לספר את מה שקרא במילים שלו. נחמד יותר לעשות זאת ביחד כהצגה עם הדמויות הראשיות מהסיפור על הידיים או האצבעות.

עקבו אחר השלבים המצולמים ליצירת בובת אצבע:

  1. צבעו את הדמויות שברצונכם ליצור.
  2. גיזרו מסביב לקו העבה.
  3. מירחו דבק על החלק המפוספס (כתוב: הדבקה), והדביקו בצורת גליל.
  4. הכניסו אצבע או יותר והנפישו את הדמות.

תוכלו להכין דמויות נוספות ושונות ולעשות מכולם הצגה או לספר סיפור שאתם ממציאים.

גודל לאצבע אחת: