הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

המתנדב והמחנכת במשחק תפקידים

המחנכת מיכל גל מביה"ס "צפרירים" באשדוד מספרת על משחק תפקידים משותף בינה לבין עמנואל רונן, המתנדב בכיתתה, שנושאו: איך יוצרים אמפתיה. השיעור מועבר במסגרת העשרת ארגז הכלים של הילדים בתחומים כמו דחיית סיפוקים, כוחה של מילה, חשיבה מחוץ לקופסא ועוד, עליהם משוחח עמנואל עם התלמידים.

כותבת מיכל:

נושא השיעור - העשרת ארגז הכלים, והפעם - אמפתיה.

השיעור החל בשיחה חופשית על התמודדות עם מצבים בחיים, על מנת להכניס את התלמידים לאווירה של השיעור. התלמידים השתתפו והגיעו לתובנות כי עליהם להיות בעלי חוסן נפשי ויכולת להתמודד עם מצבים שונים בחיים ומהם לצמוח.

עברנו למשחק תפקידים בו השתתפתי אני, מחנכת הכתה, ועמנואל מ"ידיד לחינוך".

במשחק התפקידים שיחקנו שני ידידים, המשוחחים אחד עם רעהו, כאשר אנוכי חולקת עמו קושי שהתעורר ביני לבין חברתי. הציפייה הייתה שעמנואל ינהג כחבר אמיתי וינסה לעודד אותי ולטקס לי עצה, משמע להיות אמפתי כלפי. בפועל, עמנואל שיחק תפקיד של ידיד, אשר אינו ממש קשוב, אלא עסוק בעניינים אחרים ואף מעביר ביקורת על האדם שעומד מולו.

התלמידים הבינו, דרך משחק התפקידים, מספר תובנות:

  1. כדאי לשוחח עם חבר כאשר הוא באמת פנוי להקשיב לי, אינו טרוד, ואינו ממהר למקום כלשהו.
  2. כשחבר פונה אלי מתוך רצון שאשמע אותו, עליי להיכנס לנעליו ולהיות קשוב לו במבט, בהאזנה מלאה ובלב שלם - עלי להיות אמפתי.

השיעור היה חוויתי ומהנה, והתלמידים קיבלו ממנו השראה.