הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

האור בקצה המנהרה, מאת: מאשה ליפשיץ

 מיזם start talking בנתניה יצא לדרך

בשיחה עם שלי אושרי, רכזת המתנדבים בנתניה, מסרה שלי, כי מיזם Start talking בנתניה ועמק חפר יצא לדרך.

בשלב זה רק בית ספר אחד מקדם את המיזם באזור - בית הספר התיכון "טשרניחובסקי" ואליו מופנים בשיתוף פעולה מתנדבי נתניה ומתנדבי עמק חפר.

תרצה הרמלין, רכזת עמק חפר ושלי אשרי הפנו אותי ליונה דותן, מתנדבת בעמק חפר, בעברה מורה לאנגלית בכיתות בית ספר תיכון, שלפני הקורונה התנדבה בבתי הספר של המועצה האזורית עמק חפר.

עד הקורונה התנדבה יונה בבית ספר כפר ויתקין עמק חפר, וחנכה כתות ד - ו באנגלית.
השנה תרצה פנתה אליה וביקשה לרכז את התכנית באזור, ולעזור לגייס מתנדבים דוברי אנגלית למיזם. ליונה קשר עם תושבי המקום, שאנגלית היא שפת האם שלהם, או ששולטים בה. התהליך סחף אנשים נוספים, משהו בסגנון של חבר מביא חבר. כך הצליחה יונה ליצור קשר עם 11 אנשים וגייסה אותם ל"ידיד לחינוך". הם מצטרפים למתנדבים נוספים מנתניה ועמק חפר, השותפים לפרויקט זה.

השקת המיזם החלה בסדנת הכרות עם עקרונות התכנית, שכינסה תרצה הרמלין. האנשים מאד התלהבו, אך בתי הספר עדיין לא היו מוכנים.

בית הספר "טשרניחובסקי" בנתניה, פתח ראשון את שעריו. רכזת האנגלית בבית הספר קישרה את המתנדבים לתלמידי כתות יב ברמת בגרות של 4 ו- 5 יחידות. המבחן בבגרות כולל הקלטה קולית, שהתלמידים נשאלים על תוכנה במבחן בע"פ.
הרכזת הבינה שזו הזדמנות מצויינת לתרגל עם התלמידים שיחה ולשפר את מיומנויותיהם בשפה דבורה.
כדי שיתקיים שיתוף פעולה בונה בין התלמידים והמתנדבים, פינתה רכזת האנגלית בבית הספר זמן זום בשיעורים שלה, ושלחה את כל תלמידי הכתה בצמדים או בשלשות לקישור הזום של המתנדבים. על פי התכנון, הקשר הזה יתקיים פעמיים בשבוע ומספר המתנדבים מאפשר לכיתה שלמה לקבל את התרגול.
המפגש הראשון הוקדש להכרות הדדית בין המתנדב לתלמידים. שוחחתי עם אחת המתנדבות המשתתפות במיזם, שסיפרה, כי התלמיד שהוקצה לה, גילה שליטה די טובה בשפה והוא שדיבר רוב הזמן.

המתנדבים יצאו עם תחושת הצלחה, גם התלמידים שידרו שביעות רצון והביעו רצון להמשך התרגול.
בעקבות ההצלחה, תרצה ושלי נערכות לגיוס עוד מתנדבים.

הרכזות חושבות שעצם הכנסת המיזם באמצעות מקצוע האנגלית לכתות יב, יכול לתפוס תאוצה ולאפשר לבתי ספר לאמץ את הרעיון למקצועות נוספים, ומקוות שיעזור לקדם את הפעילות ההתנדבותית של המתנדבים שלנו בכל הארץ. וכמובן, מיזם זה אינו תלוי קורונה, והוא יימשך כחלק משיתוף הפעולה בין מתנדבי "ידיד לחינוך" והצוותים החינוכיים במוסדות החינוך.

"זהו שילוב בין דורי טוב" מסכמת שלי.