הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
לתרומה לחץ כאן

גם אם אין לתלמידם מחשב בבית, אפשר ללמד באמצעות הטלפון – צביה טולדנו מבת ים מספרת

כבר שלוש שנים אני מלווה תלמיד עוד מהיותו בכיתה ב'. התלמיד לא היה פנוי ללמידה, והסכים להגיע אלי רק לאחר שסיפרתי לו שאני מלמדת באמצעות משחקים. להפתעתי המאוד גדולה, הוא קרא ללא שגיאות, ובהכתבות לא הייתה לו אפילו שגיאה אחת. לעומת זאת, גיליתי פערים עצומים בחשבון, באנגלית ובמולדת. שאלתי אותו, מה הרצון הכי גדול שלו, ותשובתו הייתה: "להיות נהג אוטובוס בקו 83 כדי לבקר את סבתא שלי". הסברתי לו שנהג אוטובוס צריך לדעת חשבון והתמצאות. ככה למדנו בצעדים קטנים חשבון והתמצאות, כוונים של צפון ,דרום, מזרח ומערב עם הסבר על השמש והירח. כל שיעור היה צעד קטן לקראת הרחבת הידע. קראנו ביחד את הספר "הבלשים הצעירים", ולכבוד יום ההולדת שלו קניתי לו חלק ב' של אותו ספר.

בתקופת הקורונה לא היה לי ספק שאני רוצה להמשיך לעזור לו. למשפחת התלמיד אין מחשב, ולכן חיפשתי דרכים לעזור לו דרך וואטסאפ. הוא שלח לי בכל יום את מערכת השעות שלו, וכך ראיתי למשל, שהכתה קבלה משימה לצלם בבית חפצים בעלי קווים מקבילים. הסברתי לו מהם החוקים של קוים מקבילים, ואכן הוא צילם את כרית השינה שלו. התלמיד לומד בבית ספר דתי, ובין השאר התבקש לענות על שאלות הקשורות ברב עובדיה יוסף מתוך סרטון שהמורה הקרינה בזום, ואז הוא אמר לי: "אני לא יודע לענות על השאלות". שאלתי אותו, "אתה יודע להשתמש בויקיפדיה?" "בטח" הוא ענה לי. אם כך, תחפש שם את התשובות לשאלות שהופיעו בעקבות הכתבה על הרב. התלמיד השיב על השאלות ושלח למורה. המורה שיבחה אותו, וגם כתבה לי שזו פעם ראשונה שהוא משתף פעולה דרך הזום . ככה היה גם בחשבון. הוא שלח לי את דף השאלות ואז ראיתי שזה מעבר לרמה שלו. בניתי שאלון מותאם. בפעם אחרת, צילמתי ושלחתי לו קטע מתוך העיתון, המספר על חברת "פייזר" האמריקאית ועל פריצת הדרך המשמעותית שלה בחיסון נגד הקורונה, מתוך כוונה לשוחח איתו על משמעות הדבר. תגובתו הייתה: " זה מרגש". התקשרתי אליו והסברתי לו שעורכים קודם ניסויים עם עכברי מעבדה, ושיש כאן תהליך ארוך עד שמגיעים לניסויים בבני אדם. הוא מאד התעניין.

אסור לנו לוותר ולהרים ידיים. גם בטלפון אפשר וכדאי לסייע. עזרתנו גם כעת משמעותית.