הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

איך המשכתי ללמד חשבון?
מאת: צביה טולדנו

השבוע הגעתי לביה"ס בהתרגשות לראות עד כמה הפנים התלמיד שלי את משחק הקלפים בחשבון, אתו שחקתי בשבוע שעבר ללימוד העשרת הראשונה.

- "שלום, מה שלומך? איך הרגשת בשבוע שעבר, אחרי שהצלחת  לפתור את התרגילים?"

- "סיפרתי לאמא שלי והיא מאוד שמחה".

כאן אני חייבת לפרגן למאשה מצוות התקשורת שלנו, שנתנה לי טיפים איך להמשיך בחשבון אחרי ההצלחה עם הקלפים.

- "טוב, היום לא הבאתי קלפים,
   היום אנחנו נלמד לערוך
   קניות".

התלמיד היה משועשע:

- "מה על באמת?"

שלפתי דף שהכנתי בבית - צילומים של פירות וירקות עם מחירים - פרסומת של איזו רשת. גזרתי את המחירים וכתבתי מתחת לכל מוצר את מחירו מ-1 עד 10(ראה תמונה משמאל).

- "אושרי, תאר לך שאני נותנת לך 10 שקלים - מה תוכל לקנות?"

- אושרי סוקר את המוצרים ב"חנות" שלי.

- "אני לא אקנה בצל ולא אקנה אבוקדו".

- "אושרי, אנחנו קונים רק בכאילו, אני רוצה לבדוק אם הבנת את מה שעשינו עם הקלפים"

- "אבל אני לא אוהב אבוקדו"!

- "אם כך, אל תקנה אבוקדו".

- " טוב, אקנה גזר ב-3 שקלים ותפוזים ב-7 שקלים".

- "כל הכבוד, איזה תרגיל נעשה?

- "7+3+=10".

ככה רכשנו עוד ועוד מצרכים בלי אבוקדו. החלטתי לאתגר אותו:

- "עכשיו נראה אם אתה חכם. תקנה בבקשה שני מוצרים ותביא לי עודף מ-10 שקלים". למען האמת,
   אושרי לא הבין אותי.

- "אתן לך דוגמא: קניתי סלק בארבעה שקלים, גזר בשלושה שקלים ונתתי למוכר עשרה  שקלים.
   תחשוב בכמה קניתי?

-  "7=4+3"

- "יופי כל הכבוד, עכשיו נמשיך- קנית ב-7 שקלים, נתת למוכר 10 שקלים. מגיע לך עודף"

- "הא, הבנתי, 3=10-7"

- "נכון מאוד".

ככה אתגרתי אותו וקנינו 3 מוצרים 10=6+1+3 . למען האמת, לא קל לו, תבינו שאני מנסה בשעה שבועית אחת להדביק חומר של שלוש שנים אבודות.

בשלב אחר כתבתי לו שאלות מילוליות:

- "אמא נתנה לאושרי 10 שקלים ובקשה שיקנה לה סלק וכרוב. האם אושרי קבל עודף?"

ועוד כהנה וכהנה. אני מוכרחה לציין שאושרי התייחס יותר לתוכן מאשר למספרים:

- "אמא בחיים לא תקנה סלק".

לפתע נכנסה היועצת: "מתנדבות יקרות, החל מהשבוע הבא אתן מקבלות ילדי א'. חלקם לא קלט קריאה".

 "עם כל הכבוד", מחיתי - "אני לא מוותרת על אושרי התחלתי אתו תהליך ויש התקדמות - זה יהיה עוול להפסיק, אחרת אין ערך לכל העבודה שלנו".

בסוף השיעור אומר לי אושרי: "את תלמדי אותי עד כיתה ו'?

- "אושרי, אני מבטיחה לך שבכל יום ראשון אנחנו נפגש".

- "את מרשה לי להראות למורה איך התקדמתי?"

נתתי לו את המחברת שקניתי במיוחד עבורו עם תאריך ליד כל שיעור, כדי לעקוב אחרי ההתקדמות.

יש פירות לעמלי!