הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

ביה"ס ועבודת המתנדב

על יחס מחבק מבתי הספר, ומה עוד יתרום לתחושתו הטובה של המתנדב

מתנדבי "ידיד לחינוך"  באים מעולמות תוכן שונים ועסקו בעברם בתחומים רבים ומגוונים. חלקם באים מתחום החינוך וחלקם הגדול דווקא לא. אבל המשותף לכולם הוא הרצון לעבוד עם ילדים, להשפיע, לעזור, ולהגביר את תחושת המסוגלות של הילד, כפי שחורטת "ידיד לחינוך" על דיגלה.

בשיחות שהעמותה מקיימת עם  המתנדבים, משתקפת אהבתם לעבודה. רובם מציינים שהם זוכים ליחס מחבק מבתי הספר. בכל זאת נסינו לדלות מה עוד  תורם לתחושתו הטובה של המתנדב, מלבד תחושת הסיפוק שהוא חש בעבודתו הישירה מול הילדים, שהרי הוא חלק מעמותה גדולה והוא גם שותף לארגון גדול שהוא כמובן, המוסד החינוכי בו הוא עובד.

במפגשים השונים שיוזמת העמותה עם מתנדביה, נשאלים המתנדבים לא אחת: מה הייתם מבקשים שביה"ס ישכיל לעשות, כדי שחווית ההתנדבות שלכם  תהיה עוד יותר טובה.

המתנדבים משיבים תמיד, שאם היחס הטוב מצידו של ביה"ס מורגש, והם זוכים לתודה מהצוות על תרומתם, הדבר מחזק בעיני עצמם את תחושת החשיבות שבהתנדבותם. יחד עם זה, הם מדגישים שחשוב שבכל מקום יהיה תאום ציפיות ושכללי המשחק יהיו ברורים מראש גם למתנדבים, גם לביה"ס וגם לתלמידים, כי רצון טוב יש לכולם, אבל לא תמיד הדברים נעשים בצורה מסודרת.

ישנם לא מעט בתי ספר בהם קיימת תכנית עבודה מסודרת על פי הנחייתו ובקשתו של המורה המלמד את התלמיד. המורה פוגש את המתנדב מדי פעם והם נמצאים בקשר מתמיד באשר להתקדמותו של התלמיד בתחום המבוקש, אבל לא בכל מקום יודע המתנדב מהן נקודות התורפה של התלמיד והוא עובד על פי הבנתו בלבד. שיתוף פעולה על פי תכנית ומפגשים קבועים במידת האפשר, יוכלו לסייע כאן מאד.

המחסור במרחבי לימוד או פינות לימוד שהם מחוץ לחדרי הכיתות, מוכר וידוע למתנדבים, אבל, הם אומרים, שאילו היה בכל בית ספר, מקום אחד קבוע שבו היה המתנדב פוגש את הילד, הפגישה יכולה להיות יותר יעילה ויותר מכובדת – עדים לכך בתי הספר בהם מרחב כזה קיים.

חלק מהמתנדבים מבקשים בשיחות,  שהנהלות בתי הספר יידעו את כל באי המוסד שבראשו הם עומדים, שיש כאן מתנדבים מהעמותה, הם מבקשים שכל הצוות ידע על כך ולא רק אותם המורים המעורבים ישירות בעבודת המתנדב, כי לא כולם פוגשים את המתנדבים ביומיום.  שיחה שתפתח את שנת ההתנדבות בביה"ס, תסביר  את ההתנדבות כערך ותספר מיהם המתנדבים, חשובה כאן מאד, אם רוצים באמת לפתח ולעודד את הערך הזה.

מתנדבים רבים מספרים על כך שביה"ס משתף אותם בפעילויות שוטפות כמו הרצאות, הצגות ועוד אירועים ורואים בכך חלק  מהמאמץ לגרום להם תחושה ביתית. מומלץ לכולם לעשות זאת, הם אומרים

"ידיד לחינוך" שומרת על קשר מסודר עם בתי  הספר, דואגת להדרכה וללווי של מתנדבים חדשים, שלהם ההיכרות עם עולם ביה"ס חשובה במיוחד, כדי שיוכלו להשתלב בו. גם בהמשך, מקיימת העמותה, כידוע, מפגשים והשתלמויות למתנדבים, מעקב אחר השתלבותם בבתי הספר ואחר תחושותיהם במטרה לעזור, לעודד ולפתור בעיות.