הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

אולי לא הצלחתי להנחיל לו מתמטיקה, אבל אני בטוח שהמפגשים איתו היו חשובים

מאת: נחום נוימן

אני מתנדב זו השנה החמישית בביה"ס שז"ר ברחובות, ומסייע במקצועות המתמטיקה והאנגלית לתלמידי כיתות ג - ו.

טרם פרישתי לגימלאות עסקתי בתחומי הניהול, ההנדסה והכספים, ולא היה לי כל ניסיון בחינוך תלמידים, אך האמנתי שחושי ינחו אותי בדרך הנכונה גם במימשק עם התלמידים.

אני מתקשה לבחור סיפור אחד מתוך מגוון קשרים שנרקמו במהלך השנים עם התלמידים, אך אבחר מקרה אחד בו לימדתי תלמיד הלוקה בתסמונת אספרגר (אוטיזם) וליוויתי אותו עד סיום ביה"ס היסודי בכיתה ו'.

כשנפגשנו לראשונה, הוא לא הצליח לשבת רגע אחד במנוחה, הוא נע והטלטל מצד לצד, ואמר שאינו יכול להתרכז. הבנתי שבמצב זה אין מה לדבר איתו על מתמטיקה או אנגלית, ושאלתי אותו מה הוא אוהב לעשות. הוא ענה לי שהוא אוהב לצייר כלי מלחמה.

סיפרתי לו, שכמהנדס צעיר, הייתי מהנדס הייצור הראשון של קו היצור של טנק המרכבה. עיני הילד ברקו ותוך דקות שירבט לי על פיסת נייר שרטוט מדהים של טנק. זה היה הציור הראשון מתוך עשרות ציורים שהוא צייר עבורי במהלך השנים.

בהמשך, השיעורים התנהלו לרוב במתכונת הבאה: בחמש הדקות הראשונות הוא נהג לספר לי מחוויותיו בשבוע החולף. לאחר מכן הינו לומדים כ - 15-20 דקות בהן היה עושה מאמץ רב להתרכז ולקלוט חומר חדש. כאשר היה מאבד ריכוז, איפשרתי לו לצייר או לספר בעברית קולחת ומשובחת על אירועים היסטוריים שעניינו אותו.

מדי שבוע אותו תלמיד היה מחכה לי בכיליון עיניים, מחכה לצייר לי ציור או לספר לי מחוויותיו. לצערי, מתמטיקה ואנגלית לא הצלחתי להנחיל לו, אבל בטוח אני שהמפגשים השבועיים האלה היו חשובים ותרמו לילד ולא פחות תרמו לי.