הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

"התקשרתי אליה, לא ידעתי איך זה יהיה, אבל השיחה פשוט זרמה"

על "ידיד טלפוני" - שיחות עם תלמידי יב ערבים

לאחר כחודשיים של פיילוט, במסגרתו מדברים בטלפון מתנדבים מ"ידיד לחינוך" עם בני נוער, תלמידי יב', מהחברה הערבית, אנחנו רוצים לספר לכם על המיזם החדש בשיתוף עם תכנית "שערים".

תכנית "שערים" (בחסות משרד החינוך) עוסקת בקידום בני נוער ערבים בתחום השפה העברית. מטרתה לקדם את יכולתם להיכנס ולהיקלט בעתיד במוסדות ההשכלה הגבוהה ושוק התעסוקה בישראל. התכנית מבוססת על תרגול השפה העברית, כאשר ההכוונה הינה בעיקר לשפה המדוברת.

"ידיד לחינוך" הרימה את הכפפה לסייע לפרויקט, המהווה כרגע פיילוט, בדרך ייחודית הנקראת "ידיד טלפוני", וזאת באמצעות שילובם של  הגמלאים המתנדבים לתרום מהידע והניסיון שלהם.


התכנית החלה לפעול לפני כחודשיים באיזור "ברוש" (מרכז) של "ידיד לחינוך" בהובלתה של רכזת האזור, איה נחום קרפביקה, וכעת היא מתרחבת גם לאזורים נוספים. רשומים בה כשבע מאות וחמישים תלמידי יב' ערבים משלושים וחמישה בתי ספר. כרגע משתתפים בתכנית כחמישים מתנדבי "ידיד לחינוך" ועוד כחמישים אמורים להיכנס אליה ממש בימים אלה. המתנדבים מתקשרים פעם בשבוע לתלמיד או תלמידה שאת מס. הטלפון שלהם קבלו מראש, ומנהלים איתם שיחה בת כחצי שעה. מתנדב לתלמיד ומתנדבת לתלמידה.

בשיח מתנדבים של הפיילוט הזה, שהתקיים בביה"ס גורדון בגבעתיים, השתתפו מתנדבים שכבר פועלים בתחום ועוד כאלה שעומדים להיכנס לפרוייקט. הועלו הצעות מובנות לשיחה שבין המתנדבים לתלמידים, שיחות על המשפחה, על ביה"ס, וגם על נושאים אחרים הקרובים לבני נוער בגילם.

כמו כן הועלו תובנות אחדות מהן ניתן ללמוד על הצלחות שהיו בינתיים וגם על קשיים שעלו ושמהם אפשר להפיק לקחים, כמו בכל תכנית חדשה, שיש בה אתגר והיא מעניינת.

מן הראוי לומר, כי באופן כללי, הרוח הנושבת היא חיובית. אנו מביאים לפניכם, אחדות מן התגובות שקבלנו:

"התקשרתי אליה, לא ידעתי איך זה יהיה, אבל השיחה פשוט זרמה".

"התלמידה שלי משתפת פעולה באופן יוצא מן הכלל, ומחכה לשיחות שלנו".

"השיחות שלנו נמשכות לפעמים שעה, ותמיד יש נושאים נוספים שהיא או אני מעלות".

"מאד מעוניין להעביר עברית נכונה, ולעזור לתלמידים האלה".

"כמורה לאזרחות בבי"ס מעורב, אני רואה את חשיבות הקשר עם האוכלוסיה הערבית".