הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

עמירם אסתרין, בן 82 ממודיעין, ארבע שנים ב"ידיד לחינוך"

עמירם מעשיר את התלמידים (כיתות ה' – ו') בשלל נושאים. דווקא רבוי הנושאים והגוון שבהם, חשוב בעיניו, ופותח את הראש לילדים. "כך אני מעורר את סקרנותם של התלמידים ומראה להם שיש תחומים שונים ואפשרויות שונות"

רבקה אביב, רכזת "ידיד לחינוך" במודיעין, מספרת שהחברים נפעמים כל פעם מחדש מהידע הרחב של עמירם, "הצעיר שבחבורה".

לעמירם ניסיון רב בהדרכה בתחומים שונים ומגוונים, החל מבעלי חיים וכלה בחקלאות. הוא מספר שעוד בילדותו אימץ וטיפח עצי פרי למיניהם. בביה"ס "דורות" שבמודיעין, הוא מעשיר את התלמידים (כיתות ה' – ו') בשלל נושאים. דווקא רבוי הנושאים והגוון שבהם חשוב בעיניו, ופותח את הראש לילדים. "כך אני מעורר את סקרנותם של התלמידים ומראה להם שיש תחומים שונים ואפשרויות שונות", הוא אומר. "בעקבות ביקור שלי במצרים, ותמונות שצילמתי, העברתי לילדים שעור על מצרים. בתחום החקלאות העברתי שיעור על השבחת פירות ועל הדרך שעובר הפרי עד שהוא מגיע לסופר. באנגלית תרמתי לספריית ביה"ס ספרים יד שנייה ואנחנו מדברים עליהם. אני מביא בפניהם למשל, ציטוטים חשובים של סופרים כמו שיקספיר ואחרים. שיחות כאלה מעניקות הרחבה של ראיית העולם.

תחום אחר הוא תחום מקצועי. "הבאתי למשל, תכנית בנייה של ארכיטקט. יחד הבנו אותה ואחר כך ערכנו השוואה בין מערכת בנייה למערכת תעשייתית, כמו יצור רכב – יש כאן מסלולים מקבילים. בעקבות שעור מסוג כזה, אמר לי ילד שהוא רוצה לבקר בנגרייה. הגרוי עשה את שלו. גרוי למחשבות ולמעשים, הוא חשוב ביותר.

חשוב לעמירם לציין שלפני כל שעור שהוא מעביר, הוא נכנס למנהלת ומשאיר אצלה מערך לשיעור אותו הוא עומד להעביר.

"יש גם דברים שבית הספר מבקש. כמו שיעור הסטוריה על כט' בנובמבר. זה גם גרם לי לאתגר את התלמידים בידע על תאריכים עבריים ולועזיים. הסתבר לי שהתלמידים לא שלטו ברצף של החודשים הלועזיים. זו הייתה הזדמנות בשבילי ללמדם את רצף החודשים האלה וגם שיש חודשים בני 30 יום ואחרים בני 31 יום וגם חודש אחד שבו 28 יום".

"הילדים פעילים ומאתגרים גם אותי. לעיתים אני מגיע עם מערך שעור מסויים ואז מגמיש ומשנה בהתאם להתפתחות השיחה ולפי בקשתם". אחרי שיעור כזה, עמירם מעדכן את המנהלת שהיא מאד מאפשרת לדבריו.

אני רואה יתרון בכך, אומר עמירם שמישהו עם שיער שיבה ובעל ניסיון מסתובב בביה"ס. "אני אוהב אנשים שרואים את הדברים בלי גדרות ובלי גבולות. בהפסקות אני יוצא החוצה לחצר. בחצר אתה רואה כל מיני דברים שבכתה אתה לא יכול לראות. תלמידה שאלה אותי מה דעתי על כך שבנות משחקות כדורסל, כי עליה זה לא מקובל, ואני ניסיתי להגמיש את דעתה. אני מעניק את שלי כמתנדב: לעזור, להקל, לשפר ולעשות היכן שניתן.

בחברה שלנו, מוסיף עמירם, כולם תמיד יודעים יותר ממך. "פעם שאלו אותי: מהיכן אתה יודע את כל זה? עניתי: פשוט לומדים, הינך בספק, שאל".

עמירם הוא יליד  1934 והוא מתנדב בבית הספר "דורות" במודיעין – מראשוני בתי הספר בעיר. הוא מתנדב כבר שבע שנים. בנערותו למד ב"עמל" תל אביב ע"ש מקס פיין. אחרי שירותו הצבאי עבד ולמד. הוא למד בקרה ולוגיסטיקה בטכניון וניהול באוניברסיטת תל אביב. הוא למד גם ציור ואפילו תיירות. עבד במגוון תחומים במפעלים תעשיתיים, היה פרוייקטור בהשבחת מפעלים, וכשעבד בתיירות, דאג לסיורים במפעלים במרכזי תיירות.

בשנה החולפת הדריך סיור רגלי למתנדבי "ידיד לחינוך" בעירו, וכעת מבקשים ממנו לקיים סיורים נוספים.

"חשוב להיות ערכיים", אומר עמירם "ויחד עם זה לראות ולחוש את הקהל. לפעמים אני יוצא משעור ואומר לעצמי: איזה שיעור היה לי, במשך השיעור אף אחד לא הוציא אפילו פיפס אחד, היה כנראה עניין. אני לא יודע אם זה כבוד לגיל או שהצלחתי למקד אותם".