הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

"פירמידה" - משחק לתרגול במתמטיקה שפיתח ד"ר מאיר בן צבי

"פירמידה" - משחק לתרגול במתמטיקה שפיתח ד"ר מאיר בן צבי מירושלים על סמך נסיונו כמתנדב בבית הספר תל"י שבגילה. המשחק מיועד לתלמידי ביה"ס היסודי.

רמת התרגילים משתנה באופן שוטף לפי תגובות.
.
1. סרטון הקדמה למשחק.
2. המשחק עצמו.
 
מתנדבי "ידיד לחינוך" מוזמנים להתנסות ולנסות עם התלמידים.
 
הערה: המשחק נמצא בתוך אתר שהקים מאיר. הקישור המופיע כאן, שולח אותנו ישירות למשחק.
 
 
משחק הפירמידה
 

תגובות למשחק הפירמידה במתמטיקה של מאיר בן צבי מירושלים וגם הנחיות למשחק

ושוב, הלינק למשחק: http://openmind.org.il/games

 

זאב מלכנר, באר שבע:

מאיר שלום רב

הפירמידה שלך מצאה חן בעיניי, גם אני מתנדב בתחום המתמטיקה בעזרה לילדים בבית ספר יסודי מכיתות ג עד ו'.

היות ואני במקצועי מתכנת, אני מתפעל מיצירתך שהיא יפה וקליטה ונותנת לילד משחק יפה שבאמצעותו הוא לומד חשבון בדרך ויזואלית ומשחקית.

עלה והצלח בהתנדבותך.

האם יש לך דרך כיצד ללמד תלמידים חבור וחיסור עד 20? זה הרי הבסיס לחיבור וחיסור. אחרי עשרים זה חוזר.

כיצד ניתן ללמד את לוח הכפל, שרבים מהתלמידים מתקשים בו? כיום המורים לא כופים עליהם ללמוד בע"פ,כשם שאנו למדנו בשנים עברו. התוצאה היא שיש תלמידים גם בכיתות הגבוהות

שמתקשים בלוח הכפל.

 אם תוכל לתת לי עצה, נא ענה לי למייל שלי.

תודה מראש

זאב מלכנר 052-832451

 

 

מיקי הרמן, פתח תקוה:

סיקרן אותי משחק "הפירמידה" שמוצג באתר, אותו המציא ופיתח דר' בן צבי.

ניסיוני להתייחס למשחק ישירות באתר לא עלה יפה.

הרעיון הובן גם הודות לסרטון הרקע חמור הסבר בהתחלה. הסתקרנתי לנסות.

למילה "פירמידה" קוניטאציות ואסוציאציות רבות, החל מזו של חופו, רעמסס השני והעבריים ש"בנוהו", מצ'ו-פיצ'ו (במשחק מופיעה פירמידה דרום אמריקאית דומה ), טקסים מעולם המתים - הרי כל אלה מצבות שאמורות להישמר עד לאחרית הימים. אסטרונומיה, ו"אנרגיות".

קצה הפירמידה נחשב לשיא, אך גם מהסוף הזה ניתן רק לרדת, ואחרונה "חביבה" - פירמידת פונזי, אותם עסקים שסופם מפח נפש.

ועכשיו לרמה הפראקטית: במשחק הראשון עוד חיפשתי את העצים בציור וחשבתי שצריך לספור את המטבעות המופיעות, כי לא מצאתי כל הסבר מסייע.

אחר כך לא ידעתי עוד כמה תרגילים עלי לבצע על מנת לעבור שלב ודי מהר נמאס לי.

ניסיתי "להתחיל" משלב מתקדם יותר ושוב נתקלתי בבעיה מתסכלת - לא הצלחתי להצמיד את המטבעות, בגרירה, לאחד הילדים.

אני מבין שזה שלב "ביתא" של המשחק/תירגול, ולכן ההערות שלי מקוונות ל"מקצה שיפורים".

מקווה שסייעתי ואני מאחל לדר' בן צבי הצלחה בהמשך.

 

 

הנחיות למשחק הפירמידה: (בעקבות בקשות שהועלו)

לפניכם פירמידה לתרגול במתמטיקה (ודאו שהרמקול שברשותכם פתוח).

בפירמידה 18 מדרגות ממוספרות. התלמיד בוחר מדרגה על ידי הקשה עליה בעזרת עכבר (או אצבע, אם מדובר באייפד), ואז מתגלה לו תרגיל המופיע בשלוש שורות בחלק העליון של המסך, כדוגמת התרגיל הבא:

בפרדס שני עצים, על כל עץ 10 תפוחים. תנו לנער שקלים כמספר התפוחים בפרדס.

בדוגמא זו על התלמיד לגרור 20 שקלים לאחד הנערים (או הנערות) שבתחתית המסך לכיוון "הידיים" בצבע שחור.

איך תדעו אם בצעתם נכון?

הקליקו על המילה "אישור" שבסרגל העליון. אם צדקתם, תשמעו מחיאות כפים. אם טעיתם, לא תשמעו כלום, הקליקו על המילה "אפס" ונסו שוב.

אם התשובה נכונה, התלמיד יכול לעבור לתרגיל הבא. אחרי פתרון עשרה תרגילים הוא חוזר לפירמידה כדי לבחור במדרגה גבוהה יותר

הערה: בכל כניסה לפירמידה התרגיל המתקבל עשוי להיות אחר

אשמח לכל פניה כדי להבהיר את ההנחיות ולקבל רעיונות לשנויים.

 

מאיר בן צבי