הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

מתנדבי "ידיד לחינוך" בגבעתיים הראשונים להשתתף בתכנית "קצת אחרת" שנבנתה בשיתוף עם "המרכז לטיפול וחקר האוטיזם"

"קצת אחרת" היא תכנית שנבנתה בשיתוף עם "המרכז לטיפול וחקר האוטיזם" המהווה את אחת הזרועות של "העמותה לילדים בסיכון" יחד עם משרד החינוך, אגף שפ"י.

התכנית החלה לפעול בגבעתיים, ותתרחב עוד השנה לפתח תקוה ותמשיך לעמק חפר בשנה הבאה. מטרת התכנית לקדם שילוב של ילדים על הרצף האוטיסטי בקהילה, באמצעות יצירת מודעות בקרב ילדים לנושא האוטיזם. ובתוך כך, לקדם יצירת קהילה פתוחה ופלורליסטית.

בגבעתיים התקיימו 8 מפגשים שהעבירה הפסיכולוגית איריס אהל מ"העמותה לילדים בסיכון", בהם חומר תיאורטי, מפגש עם הורים לילדים על הספקטרום ומפגש עם בחור בוגר על הרצף האוטיסטי. המטרה בחבירה למיזם זה היא שאותם מתנדבים, אשר עברו הכשרה, יעבירו בבתי הספר בהם הם פועלים וגם בבתי ספר רגילים אחרים, סדנאות בנושא, וביום השיא של ההתרמה לאלו"ט, יעבירו לילדים הרגילים מכיתות ד' ומעלה מפגש שיח העוסק בילד החריג.

מתנדבי "ידיד לחינוך" בגבעתיים, כבר העבירו סדנאות בנושא בשש עשרה כיתות בארבעה בתי ספר.

מספרת אחת המתנדבות על הפעילות שקיימה בכתה ו' 3 בביה"ס "אלון":

"את הפעילות פתחתי בהתייחסות לשונה ולאחר. הבאתי סיפור על ילד חרש המשתתף בפעילות תנועת נוער ועל בן דוד שחלה בסרטן והיה קצת מביך לשוחח עמו מחשש שיפגע. הבאתי דוגמא של נערה מקומית המרותקת לכסא גלגלים שהיא פגועה שכלית, אשר בעטה באחת התלמידות.

"התלמידים גילו רגישות ותובנות, אבל גם הביעו פחד מפני הלא מובן. בעקבות הסיפור על מחלת הסרטן, היו מי שהביעו פחד מהידבקות במחלה.

"הדוגמאות עוררו, כמובן, סיפורים על פגיעות פיסיות נוספות ועלתה השאלה, אם נכון להוציא את "האחרים" לחברה הבריאה - שיחה שהייתה חשובה ביותר. לאחר מכן הובאה דוגמא של ילדה אוטיסטית מדברת, המשתתפת בקבוצת שחייה, ויש קושי ביצירת קשר עימה. צפינו בסרט "ילדי בית העץ" שלאחריו נתגלתה אמפטיה כלפי הילד האוטיסט וייחודיותו. ביקורת הושמעה כלפי הילד דניאל, שהיה חסר סבלנות כלפיו. צוינה תרומתה של הילדה צוף, ששימשה כגשר. אפשר היה להמשיך עוד, אך תם הזמן. נראה לי שסייעתי קצת "לפתוח את הראש" לנושא ולאפשרות לראות את האחר, לחשוב ולקבל. לאחר תום הפעילות ענו התלמידים לשאלתי וציינו כי הבינו את משמעות הפגיעה והשלכותיה."