הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

ראובן זינגר בן 39 "עם יד על הלב" ב"ידיד לחינוך" חולון

פתאום קם אדם ומחליט לעשות מעשה ולא רק "לחפור".

מאת: הניה קמיר

ראובן זינגר שנראה כמו תלמיד תיכון (בן 39), נשוי ואב לשתי בנות בגילאי שלוש ושבע, הוא כלכלן שעוסק בניהול פיננסי. נולד, גדל והתחנך בערד ועבר לפני שבע שנים לחולון בעקבות בת זוגו.

נושא החינוך מעניין את ראובן ומעסיק אותו מאוד, בעיקר מאז הצטרפה בתו למערכת החינוך. לדעתו, היום יותר מתמיד יש ללמד את ילדים ניהול כספים וחיסכון, ויפה שעה אחת קודם. כמו כל דבר בחינוך, ככל שנתחיל בגיל צעיר יותר לעסוק בנושא, הילדים יקלטו, יעבדו ויפנימו.

חמישה ימים בשבוע עובד ראובן לפרנסתו ויום אחד הוא מתנדב בבי"ס ניצנים: שני שיעורים בכתה ה' ושני שיעורים בכתה ו'. הנושאים הנלמדים הם: חיסכון, צרכנות נבונה, מה זה בנק, ריבית, מהו תקציב המדינה ואיך הוא משפיע על כל אחד מאתנו. השיעורים מלווים בסרטונים ומצגות.

בחברה בה תרבות הפנאי מבוססת ברובה על צריכה, קניות, מותגים ומסעדות, חשוב ללמד את הילדים איך להתנהל. התנהלות נבונה מציבה גבולות שכל כך חשובים בחינוך ילדים.

ראובן מאמין שבתהליך הזה, הילדים ישפיעו על הוריהם כמו בשמירה על פרחי הבר, במיחזור ובכללי זהירות בדרכים.

ובנימה אישית:

הייתה לי חוויה מיוחדת ונעימה לראיין ולהכיר את ראובן. אדם צעיר ועסוק, שמוכן לתרום מזמנו למען הכלל. בחברה שחיה את הרגע, הכאן ועכשיו, נדיר לגלות צעיר ששואף להשפיע על החברה למען עתיד עם בטחון כלכלי וערכים צודקים יותר.

בהמשך לראיון הזמנתי את עצמי לשיעור. צפיתי בשיעור שהעביר ראובן בכיתה ו'.

נושא השיעור היה : צרכנות נבונה. (השיעור הקודם עסק בחיסכון ואמצעי תשלום).

החלטות צרכניות רלוונטיות לילדים הן: היכן לקנות פיצה, האם לקנות משחק מחשב. ההחלטות שיהיו רלוונטיות בעתיד: השכלה, רכישת דירה וכד'.

גם להיום וגם לעתיד יש לפתח חשיבה צרכנית. להיות ממוקד ולקבל החלטות שנובעות משיקול דעת.

מיותר לפרט את כל התכנים שהועברו בשיעור. השיעור היה מעניין, הילדים התעניינו, שאלו שאלות והביאו דוגמאות מחיי היומיום שלהם. בסוף השיעור, כשבקשתי מהם תגובות, ציינו שהחומר מאוד רלוונטי עבורם והם בטוחים שזה יעזור להם בעתיד.

במשך השיעור רשמתי לעצמי מושגים ונקודות ציון שעלו בשיעור. נוכחתי לדעת שהשיעור עסק בהרבה יותר מצרכנות נבונה ו/או חיסכון. זה היה שיעור מצויין בכישורי חיים שיש להם השפעה על כל תחומי החיים של התלמידים בהווה ובעתיד.

  • כשדובר על קניית מותגים, עלה הנושא של ניהול רגשות.
  • לפני רכישה של מוצר – "סוף מעשה במחשבה תחילה".
  • לכל תוכנית יש חלופות, אין דרך אחת, תמיד יש יותר מאפשרות אחת.
  • שינוי בחיים מתחיל בראש. אתם הצעירים, יכולים להשפיע על האחים שלכם ועל ההורים שלכם, קחו אחריות!
  • תלמידה שאלה על העמותה שנותנת שירות חינם ללא רווח, למה היא עושה זאת? ראובן הביא את עצמו כדוגמה למי שחשוב לו להעביר מסר חינוכי ועושה זאת בהתנדבות.

וכשידו על ליבו אמר: מכל הלב.