הזמנה להתנדב

הינך מוזמן/ת להצטרף למשפחת המתנדבים של ידיד לחינוך
להשארת פרטים לחץ כאן

הזמנה לתרום

הינך מוזמן/ת לתרום לעמותת ידיד לחינוך
JGiveעיגול לטובה

ילדי לוד משתתפים בתחרות ציורי ילדים בינלאומית בצרפת

תלמידיה של מתנדבת "ידיד לחינוך" דבורה אייזנברג, בביה"ס "לוי אשכול" שבלוד, משתתפים בתחרות ציורי ילדים ממדינות שונות בעולם, בעיר טור שבצרפת

בהמשך הכתבה מצגת של 29 הציורים

שלושים ציורים של ילדים מכיתות א' עד ו' נשלחו לעיר טור שבצרפת לתערוכה במסגרת פסטיבל של אמנות בבית העירייה. התערוכה נקראת: ילדי העולם מציירים. בתערוכה משתתפות: גרמניה, רוסיה, פרו, ויטנאם, ישראל, ארמניה, בנין רפובליקה של אפריקה, סלובניה, טיבט ובורקינה. מטרתה של התערוכה היא לתת מבט על חיי הילדים במדינות שונות בעולם. ילדי ביה"ס "לוי אשכול" ציירו על חייהם מנקודת המבט שלהם בזוית תרבותית, סביבתית וחברתית.

המנצחת על המלאכה לקראת התחרות הייתה מתנדבת "ידיד לחינוך", דבורה אייזברג – מורה לאומנות לשעבר ב"לוי אשכול". דבורה לימדה בביה"ס אמנות וציור במשך 38 שנים וכשפרשה לפנסיה, המשיכה לעבוד עם הילדים בהתנדבות. היא עוזרת בבניית תפאורות למסיבות ולטקסים, מביאה לביה"ס תערוכות אמנות בהשאלה ועוד. דבורה מתנדבת בביה"ס יום אחד בשבוע, אבל לקראת התחרות, עבדה עם הילדים ימים רבים מאד.

דבורה מבקשת להדגיש שבעיר לוד החברה היא מעורבת, והתלמידים הלומדים בביה"ס "לוי אשכול" חיים יחד בשלום ובהבנה. "לא חשוב איפה אתה ומי אתה" אומרת דבורה, "אתה יכול להיות הכי טוב, הכל תלוי באמונה, ואני", היא אומרת, "פותחת להם דלת".

"את כל הציורים עשו הילדים בעצמם", היא טורחת להדגיש, "אני רק מסבירה ומכוונת. הם נהנו מאד מתהליך היצירה שעברו יחד איתי, וכמובן ציירו על נושאים שונים הקשורים לחייהם ולסביבתם התרבותית. הציורים נשלחו לתחרות ונקווה שאנחנו נזכה בתחרות בהצלחה רבה".

 

29 הציורים שנשלחו לצרפת

 

 

מצורפות שתי כתבות שהתפרסמו בנושא במקומונים:

 

גל-שבע  מקדם עסקים מתאריך 05.06.15 גליון 1366

למעלה:  מאחורי ראש העיר, דבורה, המורה לאמנות -  מתנדבת "ידיד לחינוך" למטה: דבורה משמאל לראש העיר
 

גל גפן רמלה לוד מתאריך 04.06.15 גליון 1608